marți, 21 aprilie 2015

Inchirieri auto romanesti versus inchirierile auto europene

Anul trecut m-am gandit ca este momentul sa mai ies putin din tara, pentru vreo doua saptamani, sa imi petrec concediul acolo. Trebuie sa va spun de la bun inceput ca sunt o mare fana a masinii personale si urasc tot ce are legatura cu aglomeratia si canicula, in acelasi loc. Tocmai de aceea am decis ca este momentul sa plec la drum cu masina personala, sau, in orice caz cu o masina, nu cu trenul, cu avionul sau autocarul... in niciun caz cu autocarul. Dar am avut o mica problema, si cand spun mica ma refer la masina mea. Un Ford K4 nu iti lasa prea mult loc de desfasurare, mai ales ca nu vroiam sa merg singura ci cu sotul meu.
Asa ca, dupa un calcul simplu am ajuns la concluzia ca e mai bine sa inchiriem, doar ca nu stiam de unde.  Este mai simplu sa inchiriezi de la noi sau din afara?
Am inceput sa ma documentez cu vreo 2 saptamani inainte de data stabilita pentru plecare. Primul lucru pe care l-am observat ca si diferenta intre Romania si restul Europei a fost pretul. ;a drept vorbind era o diferenta de cateva sute de euro pe saptamana, si cum eu imi doream 2 saptamani de relaxare, pretul europenilor nu m-a incalzit prea tare. Romania avea un punct in plus.
Am trecut la asigurari, pentru ca si asta era un punct care ma interesa, nu aveam nevoie de durri de cap din cauza vreunei defectiuni, asa ca aveam nevoie de o asigurare buna. Preturile romanesti pentru rutele romanesti erau acceptabile, si aveau asigurare casco si aveau incluse si axele de drum. De partea cealalta si asigurarile europene erau destul de accesibile insa se limitau la o zona de 100 de kilometri in jurul localitatii de unde inchiriam masina, fapt care m-a descurajat putin, voiam sa calatoresc nu sa stau intr-un singur loc. Insa romanii aproape ca dublau pretul asigurari daca ieseam cu masina din tara. Chiar si asa, pretul asigurarii cumulat cu pretul masinii, nu depasea pretul inchirierii unei masini in strainatate. Romania avea doua puncte in plus.
Cand am verificat discountul pentru perioade mai lungi de inchiriere, culmea, tot Romania a castigat punctul. Banuiesc ca este lesne de inteles ca am ales pana la urma o firma din Romania, pe care am ales-o la fel, dupa anumite criterii de pret si asigurari. Firma aleasa s-a dovedit a fi perfecta pentru ca ne-a oferit masina si un sistem GPS gratuit, care ne-a ajutat sa alegem rutele cele mai simple si mai frumoase pentru concediul nostru.
Pentru cateva zeci de euro in plus am reusit sa avem o asigurare completa, care m-a scutit de griji pe tot parcursul celor doua saptamani.

Acum, la sfarsitul lui aprilie, ma gandesc serios unde sa plecam vara asta. Cu siguranta merg tot cu masina, si la aceeasi firma de inchirieri auto. Din cate am inteles, clientii fideli au reduceri considerabile, asa ca de ce sa nu profit de ele?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu